BOEDAPEST #dag3 - srprs.me - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu BOEDAPEST #dag3 - srprs.me - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu

BOEDAPEST #dag3 - srprs.me

Door: Luuk Zwaan

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 September 2016 | Hongarije, Boedapest

DAG 3 - Donderdag 1 september 2016

Pfoee, wat een dag! Ik kan met recht vertellen dat dit onze meeste actieve en drukke dag is. Nou, daar gaan we.

Na heerlijk geslapen te hebben vannacht weer lekker ontbeten en daarna nog even de dag doornemen. We wilden graag een fiets huren, hiervoor hadden we ons bij de receptie laten informeren. We wilden met de fiets eerst naar het Margiriets-eiland, een eiland dat midden in de Donau lag en ongeveer 2,5 km lang is. Daarna wilden we graag naar één van de bekende badhuizen van de stad.

Plan bedacht, en zo liepen we in de loop van de ochtend naar de bushalte van de hop-on hop-off bus, waar het kaartje nog steeds van werkte (48u). Wat meer richting het centrum op zoek naar de fietsverhuurder. Zoeken, zoeken en zoeken, en gevonden met behulp van de kaart (ideaal).

Met onze groene en witte fiets op weg naar het eiland, dat te bereiken was via een brug aan de Donau. De afstand(en) vielen reuze mee en we waren er snel. Het eiland werd vooral gebruikt als park en hier mogen dan ook geen auto's komen. Het eiland is tegelijk het grootste park van Budapest. We hebben er een rondje gefietst, maar hadden het toen wel gezien. Op naar het badhuis!

Een groot verschil hier is echt het verkeer. Als fietser fiets je af en toe letterlijk tussen de auto's. Zelfs op de grote wegen! Zelf hebben we dit niet al te vaak gedaan. In het badhuis kregen we allebei een eigen cabine die open te krijgen was met een armbandje. Hier konden we onze spullen in laten. Er waren 3 grote zwembaden buiten. Het was er erg druk, amper een bedje beschikbaar. Uiteindelijk zijn we ergens op een trappetje in de zon gaan zitten/liggen.

Na de buitenzwembaden, zijn we binnen bij de sauna's gaan kijken. In andere verslagen had ik gelezen dat het hier erg zou stinken. Gelukkig viel dit erg mee. Binnen kwamen we meerdere sauna's, stoombaden, en warme baden tegen. Je zou er bijna verdwalen, een huis vol sauna's. Enkele sauna's betreed en even gezeten, maar sommige waren echt niet normaal warm.

Nog even zitten zonnen en toen terug maar het centrum om de fietsen terug te brengen. Iets wat we trouwens iedereen kunnen aanraden! Een fiets huren en lekker je eigen plan trekken! Eenmaal in het centrum hebben we hier gelijk weer wat gegeten bij dezelfde tent als gister.

We wilden de dag graag afsluiten met een night tour. Deze konden wij doen met de kaartjes die we nog hadden van de hop-on hop-off bus. Ontzettend mooie en andere tour dan de vorige met weer veel informatie van onder andere de geschiedenis en dergelijke. Maar wat was het ontzettend koud bovenop die bus. We hadden helaas niks geen jasje mee, maar eigenwijs als we waren bovenop de bus blijven zitten. Aan het eind nog een ijsje gekocht en hiermee terug gewandeld naar het hotel.

Een zeer actieve maar supermooie dag gehad!
Morgen vliegen we helaas weer terug maar we kijken terug naar een superleuk avontuur(tje)!

Tot ziens! Of zoals ze dat hier zeggen: Viszontlátásra!

• 02 September 2016 - 00:17

Ivonne:

Heerlijk om te lezen dat jullie vandaag weer een fantastisch avontuur hebben beleeft.
    Stoer dat jullie lekker eigenwijs bovenop de bus zijn blijven zitten. Dat wordt dus voor beide een fikse verkoudheid. Haha.
    Slaap lekker zo meteen en geniet van jullie laatste dag morgen.
    Alvast een goeie terugvlucht en fijn om jullie morgenavond weer lekker terug in eigen land te hebben.
    Dikke kus mama xxx

• 02 September 2016 - 05:19

Jean:

Jullie hebben er echt een mooie dag van gemaakt zeg!!!
    Dit is dus een ervaring waar je nog heel vaak aan zal terug denken, prachtig gewoon!!!
    Alvast een hele goede terug reis en geniet er nog even van.

Liefs Jean

• 02 September 2016 - 09:27

Frank:

Wow. Ik begin jaloers op jullie te worden. Super leuke dag gehad. Hoop dat jullie laatste dag ook leuk wordt, maar dat zal vast wel.
    Goeie reis terug.....