BOEDAPEST #dag1 - srprs.me - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu BOEDAPEST #dag1 - srprs.me - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu

BOEDAPEST #dag1 - srprs.me

Door: Luuk Zwaan

Blijf op de hoogte en volg Luuk

30 Augustus 2016 | Hongarije, Boedapest

Beste familie/vrienden en de rest,

Omdat velen van jullie benieuwd waren naar het srprs.me verhaal en om jullie op de hoogte houden, dit reisverslag! Ik hoop elke avond een verslag van de dag te schrijven. Dus, hierbij: dag 1, Let's go!

DAG 1 -- Dinsdag 30 augustus 2016.

03:00 uur 's nachts de wekker. Snel klaarmaken en gaan met die banaan. Tatiana opgehaald en onderweg naar Schiphol. Bij aankomst al snel de kaart erbij gepakt met de krascode. Krassen... een 2, nog een 2, een 7 en een 1. Een druk op de knop en we wisten waar we ruim 1,5 maand op hebben gewacht.
BOEDAPEST, Hongarije. Joehoeee! Heeel blij, want hier hoopten we stiekem nog wel op, een stad in het Oostblok.

Boardingpassen opgehaald, moeders en zus uitgezwaaid en gaan! Door de douane (toch spannend) en nog even wat eten met een fantastisch uitzicht van onder andere de opkomende zon.
Onderweg nog even een reisgids gekocht, en bij het aankomen op de gate gelijk even doorheen bladeren.
Shit! Een andere munteenheid? Nog snel even geld omwisselen dan maar. Gelukkig hadden we nog tijd zat en waren we ruim op tijd terug. Al snel konden we boarden. We zaten op de ena-laatste rij aan de twee stoelen bij het gangpad.

Aangekomen in Boedpest! In het vliegtuig nog even door de gids heen gebladerd, en hierbij een paar een leuke dingen tegengekomen. We hadden van tevoren al opgezocht hoelang het rijden was van het vliegveld naar het hotel. Een half uur rijden. Lopen ging hem dus niet worden. Een taxi genomen en gegaan. De chauffeur had er zin in en galoppeerde ons razendsnel naar ons hotel.

Eenmaal aangekomen konden we gauw naar de kamer toe en deze ziet er prima uit! Na even bijgekomen te zijn maar eens even een kijkje nemen in deze grote stad.
Dit nam onbewust de hele dag in beslag. 'Een kijkje nemen' werd al gauw een uitgebreide wandeling. We wilden graag een kijkje nemen bij de rivier van de stad: de Donau. In de straat van ons hotel zat ook een Spar en KFC, hier dus gauw even langsgegaan voor iets te drinken (de Spar dan ;) ).

We hadden van de receptionist een kaart van de stad gekregen en deze kwam goed van pas. Na wat struggles in het begin uiteindelijk op weg naar de Donau. Het was echt ontzettend warm dus af en toe even zitten. Toen gebeurde het. We hadden een plekje opgezocht onder een grote brug in de schaduw. Komt er uit het niets een man op ons af die zijn middelvinger opsteekt. We keken elkaar even aan maar gelukkig liep de man snel door. Heel vreemd! Het was hier en daar even zoeken, maar daar was hij hoor! De Donau. Wauw! Wat een mooi plaatje met die bruggen erbij.

De stad bestaat uit twee delen: Boeda en Pest. Ons hotel staat in het Pest-deel. De rivier scheidt de delen van elkaar maar de 2 delen vormen samen de stad Boedapest. Toch leuk om te weten :). Na een korte pauze besloten we de (bekende en veel aangeraadde) kettingbrug over te steken en zo naar de Boeda-kant te gaan. Een stukje lopen en via een andere brug weer terug gegaan.

Hierbij kwamen we langs een stuk centrum met veel restaurantjes en winkels (H&M, Bershka enz.) we hebben gegeten bij een leuke tent. Het eind weer terug gewandeld naar het hotel. Nog even snel langs de Spar voor iets te drinken in het hotel. Maar toen was het wel even klaar.

We hopen nog een fiets te kunnen huren en zo wat leuke plekjes te bezoeken. Vandaag een toffe impressie van Boedapest kunnen krijgen. Zin in de volgende dagen!

Hoop dat jullie een beeld hebben van de stad & de reis!

Groetjes, Luuk :)

  • 30 Augustus 2016 - 21:05

    Ivonne Ook Wel Bekend Als Modderfiguur :

    Hey luuk.
    Wat leuk geschreven.
    Fijn om te lezen dat jullie reis en eerste dag zo goed is gegaan.
    Ik hoop morgen weer deel 2 te kunnen lezen zodat ik lekker mee kan genieten van jullie belevenissen.
    Heel veel plezier, geniet ervan en ik ben trots op jullie.
    Dikke

  • 30 Augustus 2016 - 21:16

    Frank:

    Hoi luuk en tatiana.
    Leuk zo'n verslag en we steken er nog wat van op. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Veel plezier. Groetjes

  • 30 Augustus 2016 - 21:18

    Vivian:

    Kuilie,
    Wat een leuk verhaal!
    Veel plezier de komende dagen :)
    Liefs Vivi

  • 30 Augustus 2016 - 21:31

    Jean:

    Hoi Luuk en Tatiana, wat leuk dat jullie een reisverslag maken, dat is fijn voor de achterblijvers!!!!
    Zo kunnen we mooi volgen hoe het jullie vergaat. Ik ben nog nooit in Boedapest geweest, maar het lijkt mij idd een erg mooie stad. ben benieuwd wat jullie morgen gaan beleven, dus kijk ik nu al uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier daar en tot de volgende mail. Liefs Jean

  • 31 Augustus 2016 - 22:52

    Kim:

    leuk geschreven luuk !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2017

ROME #dag2 - CityTrip

13 Juli 2017

ROME #dag1 - CityTrip

02 September 2016

BOEDAPEST #dag4 - srprs.me

01 September 2016

BOEDAPEST #dag3 - srprs.me

31 Augustus 2016

BOEDAPEST #dag2 - srprs.me
Luuk

Actief sinds 11 Okt. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4733

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: