ROME #dag1 - CityTrip - Reisverslag uit Rome, Italië van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu ROME #dag1 - CityTrip - Reisverslag uit Rome, Italië van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu

ROME #dag1 - CityTrip

Door: Luuk Zwaan

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 Juli 2017 | Italië, Rome


Hoi! En welkom bij dit reisverslag. De reisverslagen waarin ik jullie ga vertellen over mijn dagen hier in: ... Rome!
Want dit jaar ben ik geslaagd voor mijn havo-diploma en ga ik samen met (ex-klasgenoot) Vivian naar Rome. De keuze was trouwens niet makkelijk. We hadden allebei veel verschillende steden waar we heen wilden, maar Rome hadden we allebei hoog in ons lijstje staan.

Net zoals vorig jaar (Budapest met Tatiana, srprs.me) deel ik hier elke avond mijn belevenissen van de dag met jullie mede.

Oké, daar gaan we dan! --- DAG 1 --- , 13 Juli 2017.

Omdat we natuurlijk wilde genieten van een volle eerste dag in Rome, besloten we lekker vroeg te gaan vliegen. 07:15 maar liefst. Dus daar zaten we dan, midden in de nacht naar het vliegveld, afgezet door paps. (maar zelf gereden, ja ja!)

Het hele vliegveld riedeltje hoef ik jullie niet uit te leggen. Eenmaal door de douane hebben we nog wat gegeten en een reisstekker gekocht. Want die waren we vergeten, slim dat we zijn :).

Aangekomen in Rome hebben we eerst de koffer opgehaald. En nu begon het spannend te worden. We hadden namelijk geen transfer geregeld van vliegveld naar hotel. Gelukkig ligt er vlakbij ons hotel een station: Termini. Vanaf het vliegveld gaat elk halfuur een directe verbinding naar Termini. Hier hebben we kaartjes voor gekocht en uiteindelijk waren we vrij snel in Termini. Thuis had ik de routebeschrijving van Termini naar hotel uitgeprint en ook het hotel was snel gevonden.

Eerste indruk van het hotel: we werden verwelkomt door een super aardig en vriendelijke vrouw die zelfs wat nederlandse woorden wist. We moesten een half uurtje wachten totdat de kamer klaar was. Geen probleem. Op dit kleine, knusse hotelletje zitten we op de 1e verdieping, waar zich tevens ook de ontbijtzaal bevindt.

Na even gerelaxt te hebben op de kamer besloten om even een supermarktje in te duiken voor iets te drinken en te snacken. Toen we terug waren maar even opgezocht hoelaat we ook alweer een rondleiding/tour hadden geboekt. Want was het nou 15:00 of 16:00 uur?

Aan de receptie gevraagd hoe we het beste bij de best verre locatie konden komen. Met een bus waren we er vrij snel. Helaas viel de rondleiding ontzettend tegen. We waren natuurlijk al best moe omdat we die nacht amper hadden geslapen. Maar de man wist werkelijk zoveel te vertellen dat hij af en toe de paus zelf leek. Enkele kerken bezocht, een ijsje gegeten en prosecco gedronken. Geen zorgen mam, één glaasje maar. De beste man liet ons achter een half uur lopen vanaf waar de toer begon. Fijn. Het eind terug gewandeld. Toen vonden we het best voor vandaag. Bij een grappig tentje een pizza gegeten en weer terug naar het hotel met de bus. Lekker douchen en naar bed. Want je zweet je kapot hier de hele dag door: 33 graden.

Dat was de eerste dag alweer. Tot morgen bij #dag2!

Ciaooooo o!

  • 13 Juli 2017 - 22:31

    Mark:

    Leuk mooi dat alles goed is verlopen we wachten maar weer op de volgende dag veel pezier daar nog en geniet ervan!!!

  • 13 Juli 2017 - 22:32

    Ivonne Of Tegel Moeder Figuur:

    Hey vakantiegangers.
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie de eerste dag goed door zijn gekomen.
    Slaap lekker zo en een fijne dag morgen weer xxx

  • 13 Juli 2017 - 22:33

    Frank :

    Super dat kullie
    :-)eerste dag leuk was. Geniet ervan.

  • 13 Juli 2017 - 22:37

    Jean Zwaan:

    Nou Luuk, dat heb je weer leuk geschreven hoor!!!
    Wil best geloven dat jullie moe waren, we reden immers om 03.00U naar Schiphol,
    maar gelukkig is jullie reis voorspoedig verlopen!! Jammer dat de rondleiding wat tegen viel.
    Ben nu al benieuw wat je morgen te melden hebt!!! veel plezier xxx

  • 14 Juli 2017 - 05:33

    Nicky:

    Loveit

  • 14 Juli 2017 - 17:11

    Gerrie Gerritsen :

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie de eerste dag al wat gezien hebben. De warmte moet je maar voor lief nemen. De pizza zag er goed uit.

  • 14 Juli 2017 - 23:46

    Tat A.k.a Tutti:

    Heel leuk verslag weer, ben benieuwd naar wat je allemaal gaat beleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2017

ROME #dag2 - CityTrip

13 Juli 2017

ROME #dag1 - CityTrip

02 September 2016

BOEDAPEST #dag4 - srprs.me

01 September 2016

BOEDAPEST #dag3 - srprs.me

31 Augustus 2016

BOEDAPEST #dag2 - srprs.me
Luuk

Actief sinds 11 Okt. 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4753

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: