BOEDAPEST #dag2 - srprs.me - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu BOEDAPEST #dag2 - srprs.me - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Luuk Zwaan - WaarBenJij.nu

BOEDAPEST #dag2 - srprs.me

Door: Luuk Zwaan

Blijf op de hoogte en volg Luuk

31 Augustus 2016 | Hongarije, Boedapest

DAG 2 - Woensdag 31 augustus 2016.

Wakker worden in het hotel in Boedapest. Af en toe nog wel een gevoel van onwerkelijkheid. Dit was zo'n moment. We gingen ontbijten en hier kregen we eigenlijk pas door dat we in een klein hotelletje zitten. Een klein ontbijtzaaltje, maar prima ontbeten met onder andere cornflakes en pannenkoekjes.

Terug naar de kamer, want wat gaan we doen vandaag? Na meerdere opties besproken te hebben, tot een beslissing. Dagje (typisch touristen) gaan sightseeing'en met een Hop-on Hop-off busje. Deze hebben we gisteren al regelmatig voorbij zien rijden.
We besloten kaartjes te kopen via het hotel en zo hebben we ons geïnformeerd naar de dichtstbijzijnde halte. Bij de receptie gelijk al de route van de bus gekregen (super handig!).

De route ging over Pest met een klein stukje Boeda waaronder een grote berg. (Vanaf dit punt zou de scheiding tussen Boeda en Pest het best te zien zijn). We besloten eerst een volledig rondje met de bus te maken om alles te zien en vervolgens te kijken waar we graag heen wilden. Dit duurde 2 uur en deze vlogen voorbij. Ik zal jullie niet lastigvallen met alle historische feitjes die ik deze 2 uur door mijn oortjes heb gekregen, haha.

Na dit rondje zijn we even terug naar onze kamer te gaan om wat te eten en te kijken waar we graag heen wilden. Dit was zo makkelijk omdat we bij de receptie een kaartje van 48-uur hadden gekocht en hiermee elke hop-on hop-off bus konden gebruiken, super tof en makkelijk! We wilden graag terug naar de berg aan de overkant van de Donau aan de Boeda-kant. Goed, spullen pakken en gaan. Eenmaal op de berg gelijk al supertoffe plekjes met fan-tas-tisch-e uitzichten gevonden. Echt ongelooflijk mooi! Op de top van de berg stond een bizar groot standbeeld. Vraag me niet wie er op die berg stond maar het was een mooi plaatje. Ook hier flink wat mooie foto's kunnen maken! Op de afdaling van de berg wat souvenirs kunnen kopen.

Daar in de buurt ook een slushpuppy gehaald. Toen we de bekers ervan iets later en iets verder in een klein open winkeltje in de prullenbak wilden dumpen kwam er man vlug op ons af. Of de bekers ergens anders weg wilden gooien. Het was namelijk 'zijn' prullenbak en niet voor publiekelijk gebruikbaar. Maar goed, niet te lang in discussie gegaan en de bekers uit 'zijn' prullenbak gehaald en ergens anders weggegooid.

We zijn met de bus weer naar het centrum gegaan om iets te gaan eten. Eerst nog een paar winkels in gelopen en uiteindelijk aan de pizza in een tentje met leuke muziek. Lekker gegeten en weer (een eindje) terug gel open maar het hotel. Tenminste, dat dachten we. Onbewust langs de straat van het hotel gelopen. Gelukkig weer snel gevonden! Was ik even bang te verdwalen in Boedapest.. Weer even snel langs de lokale Spar en dat was het voor vandaag.

Morgen willen we graag een fiets huren om naar de bekende badplaats Széchenyi te gaan! Vandaag hebben we in ieder geval een hoop gezien en de stad Boedpest weer iets beter leren kennen!

Groetjes uit Boedapest!

• 31 Augustus 2016 - 22:50

Ivonne:

Hey vakantiegangers.
    Super om weer te lezen hoe leuk jullie dag is geweest.
    Grappig wat jullie daar mee maken. In Nederland zijn we al blij als de rotzooi in een prullenbak gegooid word. Haha.
    Slaap lekker zo en geniet van jullie dag morgen. Ik kijk er naar uit om dag 3 weer te lezen.
    Dikke kus. Xxx mama.

• 31 Augustus 2016 - 22:52

Mark:

Leuk om te lezen dat het goed gaat daar met jullie. Volgende keer wel even navragen of de prullenbak geen privé eigendom is. Wacht nu al op het stuk voor de volgende dag!!!!!

Have fun!!!!!

• 31 Augustus 2016 - 22:56

Jean:

Wat leuk beschreven allemaal!!!! en erg handig zo'n 48uurs kaart, fijn dat jullie je daar zo goed vermaken!!! Een fiets huren is echt gaaf lijkt me, je ziet dan veel meer onderweg.
    Nou een hele prettige dag morgen ben benieuwd hoe jullie Szécheny vinden.

liefs Jean

• 31 Augustus 2016 - 22:57

Frank:

Hoi. Super leuke dag zo te lezen. Echt leuk om te lezen. Op naar dag 3. Groet frank

• 01 September 2016 - 18:40

Netty De Zeeuw:

Super leuk. Wat een mooi verslag en super fijn dat jullie zo genieten. Jullie doen erg leuke dingen. Heel veel plezier en knuffels.
    Netty de Zeeuw